wierdasalways

Alla inlägg under januari 2013

Av Wilma Helin - 21 januari 2013 00:27

Va hemma i fredags också då magonten inte hade släppt riktigt :/ I lördags gjorde jag absolut ingenting, satt o typ käka godis, jätte bra när man haft ont i magen japp japp, medan jag tittade uttråkat runt på internet, stalkade 1D o typ tittade på yt klipp ^^ Måste säga att Pewdiepie har blivit en av mina favoriter att titta på då det alltid är roligt och man börjar lätt skratta av det :) Iallafall dom jag tittar på då jag inte vågar titta på när han spelar amnesia o sånt själv xd Men tittade igenom alla Bully delar o satt o skratta så mamma trodde jag var knäpp, hehe. Men rekomenderar att ni ska titta på hans video ;) O nu idag så åkte vi till valbo vid 10 - halv 11 någon gång. Vi gick in på hööks först då jag verkligen behöver ett par vinter kängor, håller ju på o dö när jag ska rida i sommarskor som jag bara får plats med 2 par tunna strumpor i, behöver nya då dom blivit för små :/ Men blir att köpa såna sen, o då blir det nog stövlar då Elin har sagt att det skulle va bra för mig att ha, så får väl lita på henne o köpa ett par stövlar :) Vi gick in på gina o sånt också men hittade inget speciellt, inte så värst kul att åka till VAlbo längre då vi mest bara går in i en affär, hittar inget går ut o åker hem för Jesper var hemma så mamma ville inte äta där heller *suck*. Men jaja, kom hem o la mig o vila vid datorn innan vi packade ihop för att bege oss till pappa ;) Hann träffa honom i typ en kvart innan han åkte o jobba då han har nattskiftet idag, Jens åkte med Jossan tillbaka till mamma så sover dom där. Nu ska jag bara gå på toa innan jag knäpper av internet och går o lägger mig ^^ Skola imorgon, gonatt <3

Av Wilma Helin - 17 januari 2013 22:07

Nothing to say o ändå så gör jag ett inlägg! ;D hehe... Aja vart hema idag eftersom jag har ont i magen o haft ont i huve :/ BLÄÄ Men har inte hänt nå speciellt så ;)



1D

 

Idag åkte killarna till Japaaaan :D Så nu är dom där, vet inte vad dom gör men dom är där xD
 


    Killarna på flygplatsen i Japan :3

Av Wilma Helin - 15 januari 2013 22:27

Uppdateringen är usel, jag vet men känns som att det bara är onödigt att uppdarera när jag inte har något att uppdatera om :/ Sitter dessutom bara med mobilen o kommer på att jag borde varit inne på datorn när jag ska gå o lägga mig xd Men ska försöka hitta på saker att skriva om ;) Igår på gympan fick jag ett dörrhandtag i ryggen på ena sidan, råkade backa in i det med fart från att akta sig, sen fick jag kanten av ett skåp som sitter på väggen i ryggen på samma sida bara några sekunder efter o sen samma skåp på andra sidan av ryggen, kan ju säga att jag fick ont! Sen tror jag att jag sträckte ena sidan av ryggen efteråt också så den har man ju haft ont i från då tills en kille fällde mig(en snäll fällning så jag slog inte i nå eller nå), men fällningen hjälpte ju så :D. Idag har dagen varit helt normal, tråkig o jobbig... Men valde om till elevensval o valde sy igen för kan byde bli klar med min hemska klänning(jag lovar! Den är skit ful!) o får umgås med min bästa kompis som går i B en gång i veckan o ha samma lektion som henne för en gångs skull! :D vi träffas typ aldrig i skolan då hon inte gåt i samma klass, men nu har vi iallafall en lektion med varandra! :3 annars har det inte hänr nå o ska "sova" nu så :) Om det är nå stavfel eller nå så är det för att jag är vid mobilen o måste va på webbläsaren som har totalt damp på denna hemsida :/ Aja, Gonatt<3

Av Wilma Helin - 10 januari 2013 22:19

Säger att jag ska bli mer aktiv o det ska bli bättre uppdatering men ja... Det går inte så bra som ni kanske märker xD Men är mest att förut(när jag hade förra bloggen) då hade jag fått in att gå in på bloggplatsen o den bloggen och skriva ett inlägg o sånt innan jag la mig men det har liksom släppt sen jag slutade blogga för typ 5/6/7 månader sen o det är svårt att komma in i den vanan igen när man är trött och så... Men ska försöka! Har faktiskt inte hänt något dom senaste dagarna, började ju skolan i tisdags så det enda man har gjort är väl att gå i skolan o sen typ dö när man kommer hem xd


MÅNDAGS: (1D) Kiss you videon kom ut! :D ÄLSKAR DEN! Ser så roligt ut o det ser verkligen ut som att killarna har roligt! Riktigt älskar den! ;D Den kom ut klockan 9 på kvällen o vi directioners vill ju slå 24 timmars rekordet på views, som nu ligger på 10.6 Miljoner på Justin Biebers - B&B, tyvärr så gjorde vi inte det men var jäkligt nära! Vi fick ihop 10.4 Miljoner views på 24 timmar och då är vi bara en fandom, I B&B är både Justin och Nicky Minaj med så alltså har två fandomar fått ihop 10.6miljoner views på den så alltså skulle vi ha klarat det med våran lilla fanbase om det bara hade varit en av artisterna! :D Väldigt krångligt men ni förstår nog :3

LÄNK ------> Kiss You


TISDAG: På bilden så satt vi helt lugnt och stilla o gjorde det vi skulle, såklart pratade vi också men radion är alltid på när man har lektion o helt plötsligt hör jag en melodi jag känner igen, det var Little things dom spela på radion o såklart måste jag skrika det rakt ut medan Olivia springer o höjer volymen, o Rolf sa inte ens åt oss att sänka :D Blev typ hyper glad och satt o sjöng med, inte så högt men ja :3 Blev extremt glad! :D

LÄNK ------>Little things <------LÄNK


Onsdag hände inget speciellt så behöver int hålla på o prata om den dagen xD


Nu ska jag iallafall göra mig klar för att titta på Josh och Joeys(Josh är 1D:s trummis och Joey är hans kompis som har jobbat med Rihanna) twitcam o hoppas på att pappa inte knäpper av internet :3 Annars får jag titta klart någon annan gång ;) Men såklart så är Josh sen, han säger att det blir om en kvart men vi får se :) Bara att vänta o hoppas dom börjar så fort som möjligt ^^


Godnatt på er! <3

:3

Av Wilma Helin - 6 januari 2013 21:46

Sorry för uppdateringen(måste verkligen bättra mig) men har varit borta hos Elin i två dagar o då vill jag ju inte sitta framför datorn hela tiden o sen så igår var jag bara så trött så orkade riktigt int blogga... :( Men nu gör jag det o jag vet inte vad jag ska skriva om! :D


Var i Valbo idag för skulle titta på Gina tricot då jag har ett presentkort där men hittade tyvärr inget :/ O mamma ska skaffa Iphone 4S o.o Kommer få tjata ihjäl mig på hur hon ska göra för hon kan inget om sånt där. I butiken stod hon o typ tröck på allt på telefonen utan o läsa o trodde man var tvungen att göra allt jätte fort så vi får se hur det här går... Men har vart jäkligt trött idag o efter vid tog blodprov så vet vi varför, för tjockt blod, anledningarna är nog p.g.a att jag glömde medecinen en dag  o sen har jag ju ätit hur mycket rödbetssallad också :s Eftersom det slår ut medecinen är ju inte det så bra... Aja nu ska jag titta på gamal film sen ska jag sova :3 Gonatt på er! :3

Av Wilma Helin - 2 januari 2013 19:06

Vaknade halv 3 idag x) Men har ätit frukost och middag iallafall, lunchen skippa jag ;) Annars har jag inte gjort någonting idag förutom att typ sitta och hålla på med mobilen. Fast åt rödbetssallad på mackan till frukosten, inte så bra då det slår ut medecinen men jaja, lite gott måste man ju få :3 Skulle åkt upp till Elin idag men mamma vägrar skjutsa upp mig så det blir kanske imorgon istället :) Får man träffa henne, Gimbo o Molly igen <3 Längtar!



Ska försöka vara påhittig och hitta på något att göra inlägg om men vi får se hur det går xd Förslag? :)

Av Wilma Helin - 2 januari 2013 02:17

Uppdateringen här på bloggen kommer nog inte vara så bra nu i början då jag inte kan ladda hem bloggplatsen appen, mobilen har damp och jag får fullt i minne om jag örsöker ladda hem en ny app :/ Men så fort jag skaffat en ny mobil(som jag hoppas blir av snarast) så kommer det bli bättre uppdatering :) Nu under den sista lovveckan ska jag försöka fixa med bloggen lite men kommer försöka uttnytja dagarna också så det kommer bli på kvällen/natten :)

Av Wilma Helin - 2 januari 2013 01:00

Hej hej, jag heter Wilma och är en 150/155cm lång 14 åring med hjärtfel :) Jag är oftast glad, sprallig och har väldigt dålig humor... Har brunt hår(efter toning), blåa ögon, ganska kort, inte smal men inte tjock heller, lite kurvor ;) MIn familj består av mina tre brorsor: Jens, Kasper och Jesper, mina mamma, Lena och min pappa, Kari. Mamma och pappa är separerade och bor alltså separat, men inte långt ifrån varandra, ungefär 1km(?) mellan. Jens och Kasper är 18(tvillingar), och Jesper är 14 precis som jag, vi är också tvillingar. Jag rider på Ockelbo ryttarförening en gång i veckan, men det känns inte som jag utvecklas något då vi byter ridlärare hela tiden och får börja om... Men det tar vi någon annan gång ;) Ett annat intresse är att sjunga, jag är inte bra på det och kommer inte göra något stort inom det ämnet utan håller mig till att sjunga hemma cx


Jag har också en sak som jag föddes med, ett hjärtfel. Jag operades 3 gånger som bebis, vid 5 månaders ålder var första gången. Det är tre saker jag har problem med och opereras för; Klaffen, en förträngning och en slags hålvägg(eller vad det nu heter). Senaste gången jag opererade mig var i 6:an(går i 8:an nu) och då tog dom allt på en gång, klaff förträngning, hålvägg. Jag äter Varan som är en blodförtunnande medecin för att blodet inte ska bli för tjockt då jag då kan få proppar som det heter på klaffen och det kan braka, men det får inte bli för tunt heller för då kan jag få förblödningar bara av att någon nuddar mig. Och eftersom jag har tunnar blod får jag också blåmärken väldigt lätt o ska vara rädd om att slå i huvudet då jag kan få förblödning där. Jag får heller inte hålla på med någon slags sport som är fysisk, ex. fotboll, innebandy, basket, ishockey. Det går bra på gympan men får inte hålla på med den sporten på fritiden(wierd right?). Ridning får jag hålla på med då det anses vara bra för handikapps personer, ja hjärtfel räknas faktiskt som handikapp, man kanske inte ser det men kan nog märkas ibland. Hjärtfel kan vara väldigt jobbigt att leva med, både fysiskt och psykiskt, men det går :)



Favorit artist + info om den ----> One direction, ett band som har en speciell plats i mitt hjärta, helt underbara pojkar och också sjukt bra musik. Bandet består av Louis Tomlinson, Zayn Malik, Liam Payne, Niall Horan(eng uttal) och Harry Styles. Alla kom till x-factor som solo artister men blev senare ihop satt till en grupp av Simon Cowell. Dom åkte ur tävlingen som 3:a men fortsatte med bandet och nu efter två år är dom en av dom stösta pojk banden i världen.  Deras nyaste skiva heter "Take me home" och den kom ut i november förra året. I år kommer dom göra en 3D film, och släppa ett eller 2 album(vet inte hur dom ska hinna det) och åka på "take me home tour". OCH JAG HAR BILJETTER TILL NÄR DOM ÄR HÄR I SVERIGE!! JAG SKA PÅ DERAS KONSERT! :D var tvungen att fangirla lite :3 hehe...


Tänkte lägga ut en bild så ni skulle få se ärret efter operationerna men har ingen bra.... ;) Får knäppa någon ego bild så ni får se ;)



Det var lite om mig :) Bara att fråga om ni vill veta något ^^

Tidigare månad - Senare månad

Sök i bloggen

Presentation


Hej hej, jag heter Wilma och är 14(snart 15)år :)Denna blogg kommer väl mest handla om mina vardagar och blir väl lite One direction och musik ibland också :) Hoppas ni gillar det och lämna gärna en kommentar! :D

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad vill ni ha på era semlor? ;)
 Grädde och mandelmassa
 Grädde och vaniljsås
 Vaniljsås o mandelmassa(Går det att ha de?))
 Grädde
 Vaniljsås
 Mandelmassa
 Någonting annat

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards